مراحل اسباب کشی

5/5 - (3 امتیاز)

مراحل اسباب کشی برای افرادی که تجربه زیادی در اسباب کشی ندارند بسیار مهم است و عدم تجربه و حوصله باعث ایجاد سردرگمی و سردرگمی برای آنها خواهد شد. از جمله این افراد می توان به زوج های جوان و یا جوانانی اشاره کرد که به تازگی زندگی مستقل خود را آغاز کرده اند. به این گونه افراد توصیه می شود اسباب کشی را به صورت اصولی انجام دهند، باید دستور اثاث کشی را رعایت کنند، چرا که جابجایی ابتدایی سختی کار را به حداقل ممکن می رساند و افراد نباید به اسباب کشی به چشم یک غول بی شاخک نگاه کنند.

مراحل اسباب کشی

ترتیب اسباب کشی

1.ابتدا فهرستی از کارهایی که باید انجام شوند با رعایت ترتیب و زمان و همچنین لوازمی که باید جابجا شوند را روی کاغذ بنویسید سپس مرحله بسته بندی را شروع کنید.

2. بدانید چه موادی برای بسته بندی مورد نیاز است: طناب، کارتن اسباب کشی ضخیم در اندازه های مختلف (این گونه کارتن اسباب کشی را می توانید از فروشگاه هایی مانند سوپرمارکت ها به مبلغ کم خریداری کنید)، جعبه های پلاستیکی یا چوبی میوه، پارچه، نوار چسب محکم و پهن. منگنه، برای بسته بندی، برچسب، تسمه، بابل یا نایلون حباب دار برای بسته بندی شکننده، روزنامه ضایعات، نشانگرهای بزرگ مشکی یا آبی و قرمز مورد نیاز است.

3. قبل از بسته بندی وسایل را بشویید یا تمیز کنید.البته این مشکل در محل جدید ظروف یکبار مصرف، لیوان، آینه، کریستال و امثال آن باید دوباره انجام شود.

4. اگر همچنان جعبه های اقلام شکننده را نگه می دارید، در مرحله بسته بندی، ابتدا آنها را در لایه های پارچه، روزنامه یا پلاستیک بپیچید و سپس در جعبه مخصوص خود قرار دهید. در غیر این صورت، با بسته بندی هر کدام به صورت جداگانه، در نهایت همه آنها را با دقت در یک جعبه بزرگ بچینید.

5. قبل از قرار دادن وسایل در کارتن ها از محکم بودن گره ها اطمینان حاصل کنید.

6. هرچه هنگام بسته بندی وسایل شکننده بیشتر دقت کنید، اقلام خود را ایمن تر دریافت خواهید کرد.

7. مواد شکستنی را در پارچه یا روزنامه بپیچید و از ظروف پلاستیکی فریزر به عنوان جعبه آنها استفاده کنید.

8. هنگام بسته بندی لوازم در هر نوع جعبه مخصوصا مقوایی، ظرفیت تحمل وزن لوازم جعبه و اتصالات آن را در نظر بگیرید تا هنگام جابجایی مشکلی پیش نیاید. (برای محکم شدن اتصالات جعبه مقوایی می توانید از نوارهای چسب پهن استفاده کنید).

9. برای حمل راحت تر و استحکام بیشتر جعبه ها استفاده از طناب های ضخیم نیز بسیار مناسب است حمل اسباب بازی همیشه مشکل ساز است مخصوصا برای خانم های خانه دار. از این رو برای سهولت، سریع و بدون آسیب و همچنین رفاه حال خودتان نکاتی را در اختیار شما قرار می دهیم که در اجرای این پروژه به شما کمک می کند.

10. پس از بسته بندی وسایل و گذاشتن آنها در جعبه ها، تعداد آنها را بشمارید تا جعبه ای بین آنها باقی نماند.

11. پس از اتمام بسته بندی، روی هر جعبه، برچسبی بچسبانید که اقلام و لوازم داخل آن را فهرست کرده و اگر اقلام داخل آن شکستنی هستند، با یک نشانگر قرمز آن کلمه و جایی که آن اقلام متعلق به آن هستند را با چاپ بزرگ روی جعبه یا برچسب بنویسید. به این ترتیب هر یک از جعبه ها به محض انتقال به مکان جدید در محل مشخص شده قرار می گیرند. با این روش نظم بیشتر و سریع تری در محیط حاکم می شود.

12. برای جلوگیری از کثیف شدن فرش و به خصوص ریشه آن در هنگام جابجایی، ابتدا پارچه ای را به صورت نازل در ناحیه ریشه قرار دهید تا ریشه ها بین دو لایه پارچه قرار گیرند سپس روی فرش را بپوشانید. با لوله پارچه ای در نهایت، اگر پارچه بزرگ دیگری در دسترس دارید، فرش رول شده را نیز بپیچید.

13. داخل هر یک از کشوهای کنار تخت و کمد را تمیز کنید و وسایل داخل آن ها را مرتب بچینید. سپس کشو را با وسایل داخل یک کیسه زباله بزرگ و ضخیم قرار دهید. برای جلوگیری از ریختن وسایل، درب پلاستیکی را با چسب محکم کنید (اگر کشو بزرگ است، از دو کیسه زباله استفاده کنید).

14. هنگام جابجایی اثاثیه، اشیاء چوبی با گوشه های زاویه دار مانند میزها بیشتر در معرض آسیب هستند. بنابراین، برای مراقبت و نگهداری از چنین لوازم چوبی، ابتدا گوشه ها را با نایلون حباب دار یا حتی پلاستیک یا روزنامه ساده بپوشانید، سپس یک لایه دیگر از مقوای ضخیم را روی روکش قبلی قرار دهید. برای این منظور از نوارهای چسب قوی استفاده کنید.

15. هنگام استفاده از نوارهای چسب برای چسباندن روکش های محافظ به وسایل، مراقب باشید که چسب مستقیماً با سطح وسیله چوبی تماس پیدا نکند.

16. برای جلوگیری از آسیب به رنگ و روکش چوب و به طور کلی پایه صندلی و مبلمان از روزنامه های ضایعاتی، پارچه یا پلاستیک استفاده کنید. به این ترتیب آنها را در چند لایه دور محل مورد نظر بپیچید.

17. همچنین می توانید از لباس های نخی خانگی خود برای پیچیدن وسایل شکستنی و کوچک استفاده کنید. به این ترتیب با یک تیر به دو هدف اصابت خواهید کرد.

18. در صورتی که مبلمان شماپارچه ای هستند، در هنگام جابجایی روی همه مبل ها با روکش مخصوص خود بپوشانید و سپس حمل کنید.

19. جعبه های بزرگ را فقط با کتاب ها و وسایل سنگین از این قبیل پر نکنید زیرا حمل بارها بسیار سخت خواهد بود، بنابراین نیمی از آنها را با کتاب و نیمی را با وسایل کوچک دیگر پر کنید.

20. برای حمل گیاهان به خصوص گلدان های بزرگ و سنگین چاره ای نیست جز اینکه به همین ترتیب آنها را به جایی منتقل کنید اما در مورد گلدان های کوچک می توانید مجموعه ای از آنها را در جعبه مقوایی، چوبی یا پلاستیکی محکم قرار دهید. و داخل هر یک از گلدان ها، چوبی به بلندی بلندترین گیاه قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *